2017 - Start met programmeren

Ik begin te programmeren met Scratch, een website waar je spelletjes kunt maken door blokken naar de goede plek te slepen. Ik maak games als Super Mario Maker en Pokémon GO na. Na een tijdje probeer ik ook Python een beetje uit.

Stippellijn

2019 - Websites maken

Ik begin websites te maken, en te experimenteren met HTML en CSS. Met behulp van een boek maak ik mijn eerste simpele offline website. In de tijd die toen volgde heb ik veel geleerd. Na een tijdje ga ik ook JavaScript begrijpen, en ook gebruiken.

Stippellijn

2022 - Games maken met Unity

Ik loop voor school snuffelstage bij een bedrijf en daar leer ik Unity kennen, een programma waarmee je games kan maken. Daar volg ik een tutorial op learn.unity.com. Eenmaal thuis volg ik nog meer tutorials om te begrijpen hoe je in Unity een goede game kan maken. Daardoor leer ik ook C#, de programmeertaal die Unity gebruikt, kennen.

Stippellijn

2023 - Roblox en nog meer Unity

Af en toe werk ik op Roblox in de programmeertaal Lua aan een game, waar ik nog steeds mee bezig ben. Daarna ga ik weer verder met Unity en begin ik met een game die Horror heet. Ook maak ik voor school, om specifiek te zijn voor het vak Latijn, de game Villa's in Pompeii.

Stippellijn

2023 - Het maken van Chat

In de tussentijd heb ik mijn eigen site gemaakt, die ik online zet. Omdat ik nu ook databases kan maken, krijg ik het idee om een social-media platform te maken. Met HTML, CSS, JavaScript, PHP en MySQL zet ik het in elkaar. Naast de Chat website werk ik ook aan een Chat app met Unity, die nog steeds niet af is.

Stippellijn

2024 - Userscripts en extensies

In 2024 ben ik gaan werken aan een userscript voor de site van het schoolprogramma Somtoday. Ik noem het Somtoday Mod en zet het online op mijn site. Nadat ik een aantal updates heb gemaakt en een aantal vrienden het zijn gaan gebruiken, zet ik het om naar een browser-extensie voor Chromium-browsers en Firefox.

Afbeelding van kat die met een vlag op de maan springt

Tijdlijn afbeeldingen